I MIĘDZYSZKOLNY KONKURS Z JĘZYKA ANGIELSKIEGO DLA KLAS II-III „The Amazing World of English Vocabulary”
5 czerwca 2017 roku w ZSPiG w Czarnym Dunajcu odbył się finałowy etap I gminnego konkursu językowego zorganizowanego dla klas II i III dzieci ze szkół z obszaru gminy Czarny Dunajec ‘The Amazing World of English Vocabulary’, który w tym roku skupił się na tematyce zwierzęcej ‘The World of Animals’. Konkurs skierowany był do najmłodszych i miał na celu przede wszystkim uzmysłowienie młodym i zdolnym uczniom, że nauka języka może stać się prawdziwą przygodą – pełną dobrych emocji i niesamowitych wrażeń. Organizatorki konkursu są wielkimi zwolenniczkami wykorzystywania technologii komputerowej w zdobywaniu i przekazywaniu wiedzy oraz doskonaleniu sprawności językowych przez oddziaływanie na różne inteligencje. Popularyzacja i motywowanie do nauki języka angielskiego przez zastosowanie ciekawych i inspirujących form pracy już na poziomie nauczania wczesnoszkolnego jest niezwykle ważnym elementem pomagającym w budowaniu autonomii i podejmowaniu językowych wyzwań. Konkurs miał również za zadanie zainspirowanie uczniów do pracy samokształceniowej, promowanie szlachetnego współzawodnictwa i wiary we własne możliwości oraz kultywowanie wzajemnej współpracy w atmosferze przyjaźni między szkołami ościennymi. Wsparcia rzeczowego w postaci voucherów, pomocy naukowych i gadżetów udzielił między innymi: prezes Chochołowskich Term, Pan Stanisław Tyrała, wydawnictwo PEARSON oraz Rada Rodziców Szkoły Podstawowej ZSPiG w Czarnym Dunajcu.
Do drugiego etapu zakwalifikowało się 28 uczestników z różnych szkół i wzięli oni udział w rozgrywkach drużynowych. Rozgrywki drużynowe składały się z 8 konkurencji :
1) Praca w oparciu o aplikacje interaktywne na portalu LearningApps.
Łączenie wyrazów z odpowiednimi obrazkami – maksymalna ilość punktów do zdobycia 7 pkt.
2) Praca z obrazkiem ‘Farm Animals’ – która miała za zadanie sprawdzić spostrzegawczość oraz znajomość słownictwa.
3) Dopasowywanie nazw zwierząt do fragmentów ich skór, sierści, zębów czy piór.
4) Rysowanie ‘ Zwierzoptaka ‘ lub ‘Zwierzoryby’ w oparciu o tekst.
5) Zagadki z baloników – uczniowie słuchali zagadek czytanych przez nauczycielkę. Czas na skonsultowanie i rozwiązanie zagadki wynosił 1 minutę.
6) Karta pracy z wybranym zwierzęciem - uzupełnianie luk informacjami na temat wylosowanego zwierzęcia. (Co to za zwierzę, gdzie mieszka, jakie jest lub nie jest, co ma a czego nie, co potrafi a czego nie, czym się żywi. Każda luka musiała być uzupełniona przynajmniej jedną informacją. Zadanie to wymagało znajomości struktur gramatycznych: is/isn’t; lives; has got/hasn’t got; can / can’t; eats.
7) Wyklejanie obrazka zwierzętami leśnymi według ustnej instrukcji nauczyciela. ZZadanie to wymagało znajomości przyimków miejsca
8) Śpiewanie piosenek – każda drużyna prezentowała przygotowaną wcześniej piosenkę o tematyce zwierzęcej.
KLASYFIKACJA KOŃCOWA
I miejsce – ZSPiG im. ks. prof. J. Tischnera w Ratułowie (P.Skrzypkowska, J. Kozielec, R. Banaś, P. Słodyczka)
II miejsce – ZSPiG w Czarnym Dunajcu (K.Piotrowska, T. Belicki, E. Limanówka, K. Bolek)
III miejsce – ZSPiG nr 1 w Cichem (F. Swatkowski, Sz. Rafacz, P. Ratułowski, G. Ratułowska)
TABELA WYNIKÓW Z POSZCZEGÓLNYCH KONKURENCJI ORAZ WYNIKI KOŃCOWE
|
TIGERS |
SHARKS |
LIONS |
OWLS |
EAGLES |
WOLVES |
ELEPHANTS |
1. ANIMAL APPS
|
7 |
7 |
7 |
7 |
7 |
7 |
5 |
2. WORK WITH A PICTURE (ON A FARM) |
9 |
11 |
8
|
10 |
10 |
11 |
9 |
3.ANIMAL SKINS
|
10 |
8 |
10 |
10 |
8 |
10 |
10 |
4.DRAWING AN ‘ANIBIRD / ANIFISH’
|
28
|
28 |
27 |
28 |
24 |
28 |
25 |
5. ANIMAL RIDDLES
|
2 |
1 |
2 |
2 |
1 |
2 |
2 |
6. ANIMAL WORKSHEETS
|
24,5 |
15,5 |
13 |
10 |
12,5 |
27 |
17,5 |
7. STICK THE ANIMALS
|
17 |
17 |
9 |
14 |
4 |
16 |
10 |
8. ANIMAL SONGS (1 TO 6 POINTS) |
30 |
28 |
27 |
27 |
23 |
27 |
27 |
SUM OF POINTS
|
127,5 II miejsce |
115,5 III miejsce |
103 |
108 |
89,5 |
128 I miejsce |
105,5 |