Rozpoczęcie roku szkolnego 2019/2020

2 września (poniedziałek) godz. 900

Msza św. w kościele, następnie przejście do szkoły (hala sportowa), później krótkie spotkania w klasach.

Uczniowie z Wróblówki zostaną dowiezieni bezpośrednio pod kościół (na pierwszym przystanku – za Chracą - gimbus będzie o 845)

Jesteś tutaj: Szkoła / >Archiwum / Archiwum 2018/2019 / Wycieczka do Wrocławia

Wycieczka do Wrocławia

W dniach 23,24 maja br. uczniowie z klas 6a,b wzięli udział w wycieczce do Wrocławia. Wyruszyliśmy wcześnie rano (komfortowym autokarem) z parkingu przed lodowiskiem. Pogoda nas nie rozpieszczała (było chłodno i deszczowo), ale humory dopisywały. Z upływem kilometrów padało coraz mniej, a we Wrocławiu było już tylko pochmurno i dość ciepło. Na początek zwiedziliśmy Hydropolis – centrum nauki i wiedzy o wodzie, zlokalizowane w zabytkowym, XIXw. podziemnym zbiorniku wody pitnej.

Naszym następnym celem było zoo, gdzie mogliśmy między innymi stanąć oko w oko z lwem, tygrysem i żyrafą (no może z tą ostatnią to niezupełnie oko w oko, z racji poważnej różnicy wzrostu J). Szczególnie fascynujące było Afrykarium, z ogromnymi akwariami pełnymi egzotycznych, kolorowych ryb oraz tunel, w którym nad głową przepływały płaszczki i rekiny.

Po wizycie w zoo osoby chętne (zdecydowana większość) udały się na wystawę Space Adventure do pobliskiej Hali stulecia, gdzie można było zaznajomić się z historią podboju kosmosu podziwiając głównie radzieckie i amerykańskie eksponaty oraz modele rakiet i lądowników.

Można było także poczuć się dowódcą promu kosmicznego, którym należało łagodnie wylądować na pasie startowym w Centrum lotów NASA (wcale nie takie proste!), lub też jak astronauta próbujący wymienić zużyte części rakiety na zewnątrz, w przestrzeni kosmicznej.

Na odważnych czekał też trenażer wieloosiowy, jaki wykorzystują astronauci przygotowując się do lotów w kosmos.

Przed udaniem się na obiadokolację obejrzeliśmy jeszcze pokaz fontann, które „tańczyły” wdzięcznie do muzyki.

W drugim dniu zwiedzaliśmy Starówkę Wrocławia w formie dwóch gier, zaproponowanych przez panią Przewodnik, gdzie rywalizowaliśmy w czteroosobowych zespołach.

Na koniec podziwialiśmy Wrocław z tarasu widokowego usytuowanego na 49 piętrze wieżowca Sky Tower.